Humber Hawk 1957

Tänne tulee (ehkä) kertomus ja kuvia Humber Hawk vm 1957 Projektista.
-2018 syksyllä RAF-977 seisoskeli pihassa leimattuna. Laitoin Od:lle viestiä että nyt on yks raato taas saatu kilpiin niin eikös porukat ruvenneet etsimään mulle seuraavaa projektia. Tuli syksy kun yritin saada kuljetuskalustoa mutta eipäs löytynyt traileria eikä veturia. tuli talvi kun muistin että yhdellä kaverilla on pieni kuorma-auto. No soitto Artolle mutta mutta Merssu seisoo talven! Hennon lumipeitteen peittäessä pihaa ja autoja sovittiin Arton ja Humberin omistajan kanssa että kevväämmällä sitten haku onnistuu!
Talven aikana on pariin kertaan käyty Siilinjärvellä ja samoilla reissuilla on käyty katsomassa Humberia ihan livenä.

HUOM! jos jollakin tietoa Humber Hawk autoista
tai varaosista niin saa ottaa yhteyttä.
E-Mail löytyy etusivulta
Humber Hawk
Teille joitka olette kiinnostuneet tästä projektista niin yritän saada aina joskus jotain päivityksiä aikaaseksi

"huippu mobilistit" vetää taas varmastikkin herneen niistimeen mutta onneksi näitä Humberia on muutama liikenteessä joten ei oo mikään ultra harvinainen
Humberin haku prosessi käynnistyi todenteolla 04.05-2019 kun hain Artolta Merssun ja huomen aamusta on tarkoitus startata kohti Humberin nykyistä olinpaikkaa.


Projektin
valokuvat löytyvät täältä
Auto löytyi 2018 syksyllä ja 2019 keväällä
Syksy/Talvi 2018
Toukokuukuu 2019 05.05-2019 06.05-2019 08.05-2019 09.05-2019 10.05-2019
Toukokuu 2019 11.05-2019 13.05-2019 17.05-2019 19.05-2019
Kesäkuu 2019 20.05-06.06-2019 20.06-24.06-2019 26.06-01.07-2019
Heinäkuu 2019 03.07-2019 06-07.07-2019
xxxkuu
Kotisivun alkuu


Hieman historiaa

Humber Hawk 1948 Hawk III:. Säilytti erillisen alustan ja siinä oli itsenäinen etujousitus, ensimmäistä kertaa Humberissa ja miellyttävä upea-tyylinen muotoilu, Amerikkalaista tyyliä, joka vastasi vaikuttavista uusista Studebakereista. Vanha Hawkin 1,944cc: n neli sylinterinen lättäpää moottori siirrettiin uuteen malliin. Kritiikkiin tuli siitä, että se oli alitehoinen, Rootes esitteli parannetun Hawk IV: n, jossa oli 2,267 cm: n moottori syyskuussa 1950 ja jota seurasi 1952 kevyesti päivitys MkV. Ennen kuin MkVI vuonna 1954, Hawk sai kansiventtiilikoneen, jota se olisi tarvinnut koko ajan. Sunbeam-Talbot 90: stä syntynyt 2,267L kone kytkettiin olemassa olevaan neli vaihteisen laatikon eteen. Jonka oli voinut tilata Laycock-ylivaihteella. Muut MkVI-parannukset sisälsivät etupyörän vakajan ja suurennetun startin. Viimeinen erillinen alusta Hawks oli MkVIA, jossa oli de luxe -maalaus ja leikkaus.